Mensgericht, duurzaam & innovatief
Blog
Blog
Bijdragen aan duurzaamheid. Maar hoe?
Ook binnen ACS Insight is duurzaamheid een belangrijk onderwerp van gesprek. In deze blog geven we weer wat we verstaan onder duurzaamheid, wat wij kunnen bijdragen en sluiten we af met twee tips om direct mee aan de slag te gaan.
Psychologische veiligheid en de life languages
Hoe verhouden de verschillende talen van de life languages zich tot Psychologische Veiligheid? Ron Brummans deelt een voorbeeld uit de praktijk over een van de leiderschapstalen: Shaper.
Leusden, Washington, Krakau
Ons vakgebied heeft nieuwe verhalen nodig, een andere narratief. Wij geven dat perspectief graag tijdens congressen, lezingen en presentaties. Voor groot en klein publiek. In deze blog wat ervaringen van de afgelopen tijd.
“The stories we tell literally make the world.
If you want to change the world, you need to change your story. This truth applies both to individuals and institutions.”
Michael Margolis
Hoofd Audit en Risk a.i.: Een reis door de wereld van risicomanagement en audit
Als hoofd Audit en Risk a.i. werd het voor mij mogelijk om mijn jarenlange ervaring op het vlak van audit, risk en compliance te combineren met de ervaring die ik opdeed als commercieel leidinggevende. In deze rol kreeg ik de unieke kans om een cruciale rol te spelen in het waarborgen van de integriteit en de duurzaamheid van een organisatie. In dit artikel deel ik mijn ervaringen, uitdagingen en de lessen die ik onderweg heb geleerd.
Data Driven of Human Centered?
In het nieuws, op mijn Linkedin-feed en op congressen gaat het al tijden over ‘Data Driven Audit’ en ‘Artificial Intelligence’. En data, dat is dan vaak ‘grote hoeveelheden kwantitatieve data’. Vanuit een Behavioural Audit werken we voornamelijk met kwalitatieve data, met name de letterljke woorden van mensen die we hebben geïnterviewd. We gebruiken voor de data-analyse MaXQDA, en analyseren de data in 3 stappen, gebaseerd op de beginselen van grounded theory. Zo wordt ‘zachte’ informatie over cultuur concreet, tastbaar en bespreekbaar. Data driven én Human Centered, dus!
Opdrachtgeverschap: om met MCA relevant én urgent bij te dragen
MCA zonder opdrachtgever past niet. Als onderzoeker ben je misschien geweldig ‘onafhankelijk’, maar hoe weet je wat relevant is voor management, laat staan urgent? Mét opdrachtgever worden wel nieuwe eisen gesteld aan je onderzoeksrepertoire! Niet elke relevante onderzoeksvraag is zinvol met een soll-ist-vergelijking aan te vliegen. Hoe dan wel lees je in deze blog en kun je leren in de MCA1 trainingen.